نکاتی که باید از بازرسی بیمه بدانیم
نوشته شده توسط : نویسنده

تیم دوم: افراد حقوقی که در دوران سال مالی شکل مزد و دستمزد کارمندان خویش را در هیچ یک از ماه ها به صندوق ارسال ننموده اند، در این باره بازرس شعبه با مراجعه به اداره کارها اقتصادی و بودجه محل به ترتیب تحت کار می کند.

 

1- در حالتی‌که لیست مزد و حقوق و دستمزد کارمندان فرد حقوقی در سال متبوع در اداره میزان دارایی جان دار باشد، در مشت بازرسی قرار داده میگردد، مزایا را از لیست های مزبور استخراج و به شعبه ارائه میشود که با رعایت دست‌کم و حداکثر حقوق و دستمزد مبنای کسر حق بیمه در سال متبوع احتساب و مطالبه میشود.

 

2- در شرایطی‌که فرد حقوقی در سال مالی متبوع فاقد لیست مزد و حقوق و دستمزد کارمندان نزد اداره بودجه باشد، بازرس به حوزه مالیات بر درآمد اداره بودجه محل مراجعه و با محاسبه اظهارنامه مالیاتی سال متبوع کلیه حقوق و حقوق و دستمزد و مزایای مشمول حق بیمه را استخراج می کند که با اعتنا به نوع مخارج مربوطه ضرایب حق بیمه مربوطه (27 درصد، 7 درصد) اعمال میشود.

 

3- درصورتی که فرد حقوقی در سال مالی متبوع فاقد لیست مزد و حقوق و دستمزد و همینطور اظهارنامه مالیاتی باشد که مراتب می بایست به شعبه منعکس خواهد شد (براساس فرم 5)

 

4- شعبه با دریافت داده ها فرم 5 تنظیمی در بند 3 با تهیه فرم چک (شماره 2) نسبت به برآورد تعداد کارمندان مبادرت و احتساب و مطالبه می کند.

آیا به هنگام بازرسی تحقیقی فقطً درباره‌ی مورد ها تحقیق می بایست مبادرت خواهد شد؟

به هنگام بازرسی تحقیقی نخست باید بازرسی بدون نقص انجام و ویژگی ها اشخاص شاغل در کارخانه در فرم گزارش بازرسی تماما درج خواهد شد بعد از آن مورد ها تحقیق در بخش توضیحات بازرسی قید شود.

 

درباره با سوله های یکسری نوبتی طرز انجام بازرسی چه طور میباشد؟

 

درخواست انجام بازرسی در یک تاریخ برای نوبت های متعدد انجام گیرد، و حتی المقدور همت گردد در یک تاریخ مشخص و معلوم از کارمندان شاغل در نوبت های متفاوت شکل برداری خواهد شد، علی ایحال در شکل عدم قابلیت انجام بازرسی در یک تاریخ در صورتی‌که بازرسی در حین های مختلف انجام شود تاریخ همه بازرسی ها بایستی تاریخ او‌لین بازرسی در سیستم ذخیره خواهد شد.

 

کار های صنفی (واقعی) بومی در منازل مسکونی مشمول ضابطه تأمین اجتماعی میباشند یا این که نه؟

 

با دقت به اینکه به منازل مسکونی نمی اقتدار کارخانه اطلاق نمود و از طرفی ورود به منازل جهت انجام بازرسی و احراز صدق و سقم اشتغال اشخاص ممنوع می‌باشد و همینطور نمی اقتدار ماده 37 ضابطه را درباره ی منازل رعایت نمود لذا مجوزی جهت شمول کارگران شاغل در عمل های صنفی ساکن در منازل وجود نداشته و شعبات بیمه ای از اخذ لیست و حق بیمه کسانی که در منازل و گوشه و کنار های مسکونی کار می کنند پرهیز و از انجام بازرسی از آنها نیز اکیداً جلوگیری می کنند.

 

عده ای که در کارخانه های مشمول ضابطه تأمین اجتماعی اشتغال به عمل دارا‌هستند و نوع شغل آنها ایجاب می کند که در خارج کارخانه حضور داشته باشند و به هنگام بازرسی از سوله این سیرتکامل کارگران در کارخانه نیستند تا اسامی آنان در گزارش بازرسی درج شود طرز درج اسامی آن ها در گزارشات بازرسی چه‌طور میباشد؟

 

درخصوص کارگرانی که به هنگام بازرسی از سوله های تیم سوم (بخشنامه 1 بازرسی کارخانه ها) در کارخانه حضور ندارند و اسامی آنها از سوی صاحب کار یا این که سایرافراد شاغل اعلام می‌گردد، درج اسامی آنها در گزارش بازرسی مشروط به ارائه مدارک مستند بر اساس اشتغال آن ها در کارخانه و تحقیق و تحلیل ما یحتاج از سوی بازرس و احراز اشتغال شخص هست. در غیر این شکل بازرس مجاز به درج اسم آن‌ها در گزارش بازرسی نخواهد بود.

 

راهبرد شیوه اجرای ماده 92 ضابطه نظام صنفی دربردارنده چه مقاله مهمی میباشد؟

 

امر اداری شماره 55440/52 مورخ 31/5/83 در اجرای ماده رسمی نام برده تصویب شده 24/12/82 مجلس شورای اسلامی می‌باشد، در شرایطی‌که هرکدام از پرسنل واحدهای صنفی مشمول ضابطه نظام صنفی، درباره ی عدم پرداخت حق بیمه بوسیله کارفرمای مورد نظر به شعب گلایه کنند، شعب موظف میباشد بیرون از نوبت گلایه ایشان را گزینه رسیدگی و با اعتنا به حیث بازرس در گزارش تهیه و تنظیم گردیده و یا این که مندرجات دفتر ها رسمی شخص صنفی، حق بیمه مربوطه و جریمه متعلقه و در شکل تخلف شخص صنفی بر پایه ی عدم ارائه لیست و پرداخت حق بیمه علاوه بر حق بیمه و جریمه‌ها ذکر شده جریمه ای به مبلغ دو برابر حق بیمه پرداخت نشده شاکی شاغل را به حساب آوردن و به صاحب کار ابلاغ و برابر قوانین مبادرت کنند.

 

آیا به هنگام بازرسی تحقیقی فقطً در زمینه‌ی موردها تحقیق می بایست مبادرت شود؟

 

به هنگام بازرسی تحقیقی نخست باید بازرسی بی نقص انجام و ویژگی ها اشخاص شاغل در کارخانه در فرم گزارش بازرسی کاملا درج شود آنگاه موردها تحقیق در بخش توضیحات بازرسی قید خواهد شد.

 

درباره با کارخانه ها یک سری نوبتی روش انجام بازرسی چه طور میباشد؟

 

در خواست انجام بازرسی در یک تاریخ برای نوبت های متعدد انجام گیرد، و حتی المقدور همت خواهد شد در یک تاریخ مشخص و معلوم از کارمندان شاغل در نوبت های متفاوت شکل برداری خواهد شد، علی ایحال در شکل عدم قابلیت و امکان انجام بازرسی در یک تاریخ در‌صورتی‌که بازرسی در طی های مختلف انجام شود تاریخ همگی بازرسی ها باید تاریخ او‌لین بازرسی در سیستم ذخیره خواهد شد.

 

عده ای که در سوله های مشمول ضابطه تأمین اجتماعی اشتغال به فعالیت دارا هستند و نوع شغل آنها ایجاب می کند که در خارج سوله حضور داشته باشند و به هنگام بازرسی از سوله این سیرتکامل کارگران در کارخانه نیستند تا اسامی آنان در گزارش بازرسی درج خواهد شد شیوه درج اسامی آن‌ها در گزارشات بازرسی به چه شکل است؟




:: برچسب‌ها: بیمه , ,
:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: